
Metodika
Brick by Brick Zlín
Představme si téma > Postavme model > Zahrajme si
A přitom se naučme, jak to funguje.
To je hlavní princip, jak děti uvádíme do světa techniky, matematiky, strojírenství a přírodních věd. A to vše s pomocí kostek LEGO®. Protože díky nim si děti rozvíjejí své motorické, matematické, technické a kreativní dovednosti.
Kroužky Brick by Brick naučí děti praktické dovednosti v technických oblastech. Zaměřují se na tzv. STEM vzdělávání - science/věda, technology/technika, engineering/konstrukce, mathematics/matematika. Učí je mít rád přírodní vědy, ke kterým se společnost přirozeně vrací. Hodiny jsou vedené hravou a zábavnou formou (“edutainment”). Speciálně vyškolení lektoři se přitom opírají o metodiku Brick by Brick vyvinutou experty v USA, podle níž je každá hodina přesně krok za krokem vypracována.
A celou dobu stavíme s kostkami LEGO®, které děti milují!
Programy Brick by Brick jsou rozděleny na 2 základní úrovně:

Pro nejmenší (3-5 let)

Pro větší děti (6-12 let)
Každý program je postavený na základním principu „learning by doing“ (učení v procesu). To znamená, že metodika je sestavena tak, že každé téma přináší konkrétní poznatek. Lektor na začátku hodiny nejprve objasní téma a následně si děti staví a zároveň si vše osvojují přímo v praxi. Na závěr si svůj model mohou vyzkoušet. Tento proces je pro děti velmi přirozený a děti takovouto zážitkovou formou získávají reálnou zkušenost.
Ke každému tématu jsou sestavené přesné instrukce a vlastní modelové plány, které byly navrženy ve spolupráci s inženýry a pedagogy v USA, a jsou tématicky laděné tak, aby děti zaujaly. Aktivity u dětí rozproudí bohatou představivost a budují jejich sebevědomí. Dítě tak na své úrovni objevuje a poznává, nachází zájem a přibližuje se k reálnému životu a stejně tak nachází teoretické a izolované poznatky. Víme, že děti se lehčeji učí hrou, a proto si u nás vše osvojují skrz zážitek, a tím zároveň rozvíjíme celou osobnost dítěte.
Zkušenosti ze zahraničí dokazují, že jde o originální, vysoce efektivní doplněk povinného školního vzdělávání. Zároveň cíleně rozvíjíme pozitivní vztah k „neatraktivním“ předmětům již v raném věku, které však mohou mít velmi pozitivní dopad na budoucí kariéru dítěte.